Μεσογειακή δίαιτα

Η μεσογειακή δίαιτα είναι μια πρόταση διατροφής που έγινε δημοφιλής από τις αρχές του '90.

Οι τροφές που προτείνονται από την μεσογειακή δίαιτα, έχουν επιρροές από την Κρήτη, την Ελλάδα γενικά, και την νότια Ιταλία. Η μεσογειακή δίαιτα επίσης περιλαμβάνει τακτική σωματική άσκηση (αεροβική), ενώ τα λαχανικά και τα φρούτα είναι μέσα στην καθημερινή ρουτίνα, και σε μεγάλες ποσότητες. Σε μικρές ποσότητες μπορούμε να τρώμε γαλακτοκομικά, πουλερικά και ψάρια, ενώ μπορούμε να τρώμε μόνο μέχρι τέσσερα αυγά την εβδομάδα, δεδομένου πως και να μην φάμε καθόλου αυγά, δεν υπάρχει πρόβλημα. Το κόκκινο κρέας συνήθως το αποφεύγουμε, ή τρώμε λίγες φορές την εβδομάδα, ενώ συνίσταται και λίγο κρασι.

Ακολουθόντας την μεσογειακή δίαιτα, απολαμβάνουμε τις θετικές για τον οργανισμό ιδιότητες του ελαιόλαδου, το οποίο παρέχει στον οργανισμό και μεγάλο μέρος του λίπους που χρειάζεται. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν επίσης πως το λάδι της ελιάς βοηθά στην πρόληψη της κατάθλιψης, ενώ έχει αντιφλεγμονώδη δράση και βοηθά έναντι της υπέρτασης.

Αξίζει να σημειωθεί πως το έναυσμα για την μελέτη της μεσογειακής διατροφής ήταν η παρατήρηση μεγαλύτερου μέσου όρου ζωής στις μεσογειακές χώρες!

Συνοψίζοντας, παρακάτω βλέπουμε τις προτεινόμενες ποσότητες κατανάλωσης ανά είδος τροφής:

Υψηλή κατανάλωση

  • Σαλάτες
  • Φρούτα
  • Ελαιόλαδο

Μεσαία κατανάλωση

  • Γαλακτοκιμικά
  • Ψάρια
  • Πουλερικά
  • Όσπρια

Χαμηλή κατανάλωση

  • Κόκκινο κρέας
  • Αυγά
  • Κρασί

Πρίν επιχειρήσουμε οποιαδήποτε δίαιτα, συμβουλευόμαστε τον διαιτολόγο μας!

Χρήσιμα: